ING kampt met urenlange storing bij online en mobiel bankieren

Gepubliceerd op 02/06/2023 20:00 in Economie

ING heeft vandaag urenlang te maken gehad met een storing bij het online en mobiel bankieren. Klanten konden niet inloggen op de app van de bank en ook het internetbankieren had last van de storing. Door deze storing konden klanten ook geen betalingen verrichten via iDeal.

De storing bij ING begon rond het middaguur en zowel particuliere als zakelijke klanten ondervonden er last van. Op de website allestoringen.nl werd de storing in grote getalen gemeld. ING liet weten dat de dienstverlening "stap voor stap" weer beschikbaar zou komen, maar de oorzaak van de storing is nog niet bekend.

Begin dit jaar had ING ook al te maken met een langdurige storing, waarbij bijna 9 miljoen klanten ruim 15 uur lang geen toegang hadden tot hun online bankieren en geen geld over konden maken. Topman Steven van Rijswijk maakte hier destijds excuses voor.

Het is nog onbekend hoeveel klanten er deze keer zijn getroffen door de storing en in hoeverre de storing invloed heeft gehad op hun bankzaken. ING zal de storing onderzoeken om de oorzaak te achterhalen en te voorkomen dat dit in de toekomst nogmaals voorkomt.

Klanten van ING wordt geadviseerd om regelmatig de website in de gaten te houden voor updates rondom de storing en de beschikbaarheid van de dienstverlening.

Lees meer nieuws in economie