Verzekeraar Nationale-Nederlanden lanceert eigen betaalrekeningen en -passen
Gepubliceerd op 20/06/2024 13:00 in Economie
Verzekeraar Nationale-Nederlanden gaat de concurrentie aan met grote banken zoals ING, Rabo en ABN Amro door vanaf volgend jaar eigen betaalrekeningen en -passen aan te bieden aan particulieren. De bank zal volledig digitaal opereren en richt zich op de behoefte aan een alternatief voor de traditionele banken.
Er lopen op dit moment al proeven met een klein aantal rekeninghouders, waarbij betalingen via een app kunnen worden gedaan en er mogelijk ook een betaalpas beschikbaar zal komen. Nationale-Nederlanden wil een serieus marktaandeel veroveren in de betaalmarkt, die momenteel gedomineerd wordt door Rabobank, ING en ABN Amro.
NN Bank, een dochteronderneming van Nationale-Nederlanden, heeft al 1,25 miljoen Nederlandse klanten en biedt momenteel pensioen- en beleggingsproducten aan. CEO Marcel Zuidam benadrukt dat betalen een logische toevoeging is op hun diensten, waarmee zij de relatie met de klant willen verstevigen en verdiepen. Echter, de verzekeraar wil geen concrete cijfers delen over het beoogde marktaandeel tegenover de NOS.