HelloFresh ziet groei in omzet door kant-en-klaarmaaltijden

Gepubliceerd op 25/04/2024 15:00 in Economie

HelloFresh heeft in het afgelopen kwartaal een stijging in omzet kunnen realiseren dankzij de verkoop van kant-en-klaarmaaltijden, blijkt uit de recent gepubliceerde kwartaalcijfers. De omzet uit maaltijdboxen daarentegen daalde, maar werd gecompenseerd door de groei in de kant-en-klaaractiviteiten.

De opbrengsten uit kant-en-klaarmaaltijden bedroegen in de afgelopen periode maar liefst 496 miljoen euro, wat een stijging van 56 procent betekent in vergelijking met het jaar ervoor. Eigenaar Dominik Richter geeft aan dat deze omzet al goed is voor een kwart van de totale omzet en verwacht dat dit aandeel verder zal toenemen in de toekomst. De verkoop van kant-en-klaarmaaltijden wordt naar verwachting dit jaar met ongeveer 50 procent verhoogd, vooral in de Verenigde Staten waar ze populair zijn.

Aan de andere kant daalde de omzet van maaltijdboxen met bijna 7 procent tot 1,56 miljard euro. Desondanks wist HelloFresh de totale omzet te laten stijgen naar bijna 2,1 miljard euro, wat het bedrijf de hoogste kwartaalomzet ooit opleverde. De nettowinst van HelloFresh kwam uit op 16,8 miljoen euro.

De verschuiving van de focus van maaltijdboxen naar kant-en-klaarmaaltijden lijkt vruchten af te werpen voor HelloFresh, aangezien de omzet blijft groeien. Met de voortdurende populariteit van kant-en-klaarmaaltijden, ziet het ernaar uit dat HelloFresh op de juiste koers zit om zijn omzet verder te blijven stimuleren.

Lees meer nieuws in economie