Albert Heijn filialen ondervinden urenlang problemen met klantensysteem, Bonus
Gepubliceerd op 20/08/2023 16:00 in Economie
Diverse filialen van Albert Heijn hebben gedurende enkele uren te maken gehad met een storing in het klantensysteem, de Bonus. Als gevolg hiervan vormden er zich aanzienlijke rijen voor de kassa's.
Een woordvoerder heeft bevestigd dat de problemen zowel in de app van Albert Heijn als in de fysieke winkels optraden. Hierdoor werden de kortingen voor aanbiedingen niet automatisch verrekend bij de kassa. Albert Heijn heeft laten weten dat de storing halverwege de middag verholpen was.
Tijdens de storing probeerden medewerkers in enkele winkels de Bonus-kortingen handmatig te verrekenen. Dit leidde tot lange wachttijden aan de kassa's, zo meldden ooggetuigen aan de NOS.
Albert Heijn meldt dat verschillende functionaliteiten in het systeem te kampen hadden met een storing. Dit omvatte onder andere de koopzegels, zomerkraskaarten en uitjes, evenals het activeren van Bonus Box-aanbiedingen. Er wordt nog nader onderzoek gedaan naar de oorzaak van de storing, maar volgens de woordvoerder was er geen sprake van een cyberaanval.