VodafoneZiggo stopt met ongevraagde telefonische verkoop

Gepubliceerd op 13/06/2025 04:00 in Economie

VodafoneZiggo heeft beloofd te stoppen met het ongevraagd bellen van mensen om hen over te halen klant te worden. Dit komt na een onderzoek van de ACM naar klachten over ongewenste telefoontjes en agressieve verkooppraktijken.

Het telecombedrijf en de bedrijven die namens VodafoneZiggo klanten werven zullen voortaan alleen nog mensen bellen die daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. VodafoneZiggo zal strenger controleren of de regels voor telefonische werving worden nageleefd.

Er zullen duidelijke afspraken worden gemaakt met de belbedrijven die worden ingehuurd en zij mogen alleen bellen met toestemming van de gebelde persoon. Als die toestemming wordt ingetrokken, moet het bellen ook stoppen.

VodafoneZiggo benadrukt dat het onacceptabel is als klanten op ongepaste wijze worden benaderd door verkooppartijen waarmee het bedrijf samenwerkt. Een extra controle zal worden ingevoerd om zeker te stellen dat mensen die gebeld worden hier daadwerkelijk toestemming voor hebben gegeven.

De ACM is tevreden met deze maatregelen en sluit het onderzoek. Zij zullen echter blijven controleren of VodafoneZiggo zich aan de regels blijft houden om nieuwe wantoestanden te voorkomen.

Lees meer nieuws in economie