VodafoneZiggo ziet omzet en winst dalen in eerste kwartaal

Gepubliceerd op 03/05/2025 08:00 in Economie

Telecomprovider VodafoneZiggo heeft in het eerste kwartaal van dit jaar minder omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf behaalde bijna een miljard euro omzet, wat neerkomt op een daling van 2,6 procent. Daarnaast zag VodafoneZiggo ook een afname in het aantal klanten met een breedband abonnement, waar het bedrijf al langer mee te maken heeft.

Hoewel de winst ook lager uitviel, is daar nog geen nettoresultaat uit te halen. VodafoneZiggo publiceert cijfers van de winst voor aftrek van onder andere rente en belastingen. Echter, de omzet van het Ziggo Sport Totaal pakket liet wel een stijging zien.

De financieel directeur van het bedrijf, Ritchy Drost, heeft op LinkedIn aangekondigd dat VodafoneZiggo een nieuwe strategie zal gaan volgen. Deze strategie zal gericht zijn op groei, vereenvoudiging en innovatie, om beter in te kunnen spelen op de behoeften van klanten. De afgelopen maanden is er al ingezet op het aanpassen van prijzen van abonnementen en het vereenvoudigen van het aanbod.

Daarnaast zal de internet- en mobiele provider meer gaan investeren in de snelheid van zowel het vaste als het mobiele netwerk, met onder andere de invoering van 5G in Nederland. VodafoneZiggo bevindt zich in deze ontwikkeling in dezelfde fase als KPN en Odido (voorheen T-Mobile), die ook grote telecomproviders in Nederland zijn.

De financieel directeur is optimistisch over de nieuwe strategie, maar waarschuwt ook dat deze veranderingen geld zullen kosten en de financiële resultaten "tijdelijk kunnen beïnvloeden".

Lees meer nieuws in economie