Supermarkten mikken op recordomzet met Pasen

Gepubliceerd op 19/04/2025 09:00 in Economie

De supermarkten zetten vol in op het paasweekend met een breed scala aan feestelijke producten, van paasstollen tot eitjes en rollades. Retailkenner Paul Moers benadrukt dat Pasen steeds belangrijker wordt voor de supermarkten, vooral vanwege de onrust in de wereld en de behoefte om het extra gezellig te maken thuis.

De omzetten rond Pasen en Kerstmis komen steeds dichter bij elkaar, zo blijkt uit cijfers. Supermarkten investeren flink in tv-reclames voor de paasdagen en komen met speciale paasproducten om de omzetten te boosten.

Albert Heijn en Lidl melden een groeiende populariteit van Pasen als feestmoment. Albert Heijn heeft zelfs meer paasproducten in de schappen dan vorig jaar, om in te spelen op de tradities en behoefte aan samenzijn en lekker eten.

Quirine de Weerd van Lidl Nederland noemt Pasen een energiek en vrolijk feest dat samen met familie gevierd wordt. Dit jaar zien we verrassende smaken opkomen, mede door trends op bijvoorbeeld TikTok.

Hoewel Pasen dit jaar laat valt en er mogelijk meer buiten activiteiten zullen plaatsvinden, is er wel een kink in de kabel met betrekking tot de hoge prijs van chocolade. Supermarkten zien een duidelijke daling in de verkoop van paaseitjes vanwege de sterk gestegen kiloprijs.

Het belooft dus een spannende Pasen te worden voor de supermarkten, met de verwachting van recordomzetten en een groeiende populariteit van het feestmoment.

Lees meer nieuws in economie