Unilever verkoopt De Vegetarische Slager aan Vivera
Gepubliceerd op 21/03/2025 10:00 in Economie
Unilever heeft aangekondigd dat ze het merk De Vegetarische Slager verkopen aan Vivera, een bedrijf dat al sinds 1990 actief is in de vleesvervangersindustrie. Volgens Vivera vormen de merken samen een sterke combinatie en past de overname in hun gezamenlijke ambitie om gezonde alternatieven voor vlees aan te bieden.
Vivera-CEO Willem van Weede benadrukt het belang van het versnellen van de eiwittransitie en kijkt ernaar uit om nog meer mensen te inspireren om voor de plantaardige optie te kiezen.
De Vegetarische Slager werd opgericht in 2010 door Niko Koffeman en Jaap Korteweg. Na acht jaar werd het merk overgenomen door Unilever, waar het sterk groeide en nu verkrijgbaar is in 55 landen. Met de overname komt het merk weer min of meer in Nederlandse handen, aangezien Vivera een Nederlands bedrijf is dat in 2021 werd overgenomen door een Braziliaanse vleesverwerker.
Er zijn geen financiƫle details bekendgemaakt over de overname, die naar verwachting in het derde kwartaal van dit jaar zal worden afgerond.