Prijsstijging Douwe Egberts-koffie voor Jumbo en Picnic
Gepubliceerd op 10/03/2025 16:00 in Economie
Na maandenlange onderhandelingen zijn Jumbo en Picnic akkoord gegaan met hogere prijzen voor Douwe Egberts-koffie. De supermarkten zullen meer betalen om de koffie weer in de schappen te krijgen, waarbij sommige prijzen tot wel 30 procent stijgen.
Het moederbedrijf van Douwe Egberts, JDE Peet's, stopte begin dit jaar met het leveren van koffie aan Jumbo, Picnic en Albert Heijn. Dit leidde tot lege schappen van merken zoals L'Or, Senseo, Jacobs, Douwe Egberts en Pickwick.
Hoewel Jumbo tegen De Telegraaf zei dat de prijsstijging niet aan de klant wordt doorberekend, zal Picnic een deel van de kosten zelf opvangen. De topman van Jumbo uitte wel zijn zorgen over de impact van de hogere prijzen op de koopkracht van consumenten.
Oprichter Michiel Muller van Picnic benadrukt dat gezinnen die meer betalen voor A-merken mogelijk minder overhouden voor andere boodschappen. Hij belooft echter dat de online supermarkt er alles aan zal doen om dit te voorkomen.
Op dit moment zijn Jumbo en Picnic dus akkoord gegaan met de nieuwe prijzen, terwijl Albert Heijn nog in overleg is met de leverancier over de levering van Douwe Egberts-koffie.