Storing bij Rabobank zorgt voor betalingsproblemen bij duizenden klanten
Gepubliceerd op 03/05/2025 19:00 in Binnenland
Duizenden klanten van de Rabobank worden getroffen door een storing waardoor zij niet meer kunnen betalen. Consumenten merken dat zij niet kunnen pinnen in winkels en dat digitale betalingen via iDeal ook problematisch zijn. Een woordvoerder van de bank heeft bevestigd dat er inderdaad sprake is van een storing, maar het is nog niet duidelijk wat de oorzaak is en hoe lang het zal duren om het probleem op te lossen.
Op de website van de Rabobank wordt gemeld: "Door een technisch probleem kun je momenteel problemen ondervinden met het afronden van je transacties of betalingen." Op Allestoringen.nl werden vanaf 15.00 uur de eerste meldingen geregistreerd en binnen 2,5 uur stond de teller al op 4500 meldingen.
De Rabobank heeft miljoenen klanten in Nederland en biedt zijn excuses aan voor het ongemak dat de storing veroorzaakt. Het is nog onduidelijk hoeveel mensen precies zijn getroffen door het probleem, maar online zijn er duizenden meldingen binnengekomen. Er wordt nog onderzocht wat er aan de hand is en hoe lang het zal duren voordat de storing is verholpen.